01 November, 2006

Zinboek

Van de week presenteerde een collega zijn boek. ZIN heet het.
Ik mag die collega, ik vind dat hij waardvolle dingen zegt. Dus ZIN om te gaan had ik sowieso wel. Verassingen verwachte ik niet echt, het boek zou mooi zijn, ZINvol.
Maar toch... Mijn collega is vijftiger. Vijftigers (pijnlijk maar waar) slagen er niet altijd in iets te maken wat voor twintigers interessant is. Dat is een (voor)oordeel dat ik heb en elke keer dat ik het tot nu heb getoetst, blijkt het te kloppen. Tot van de week.

Het ZINboek is namelijk alles wat bij mijn generatie past:
- niet rechtlijnig, maar fragmentarisch, chaotisch
- niet al helemaal ingevuld, maar ook door mij te schrijven
- niet ellenlange vage teksten, maar concreet, simpel
- niet pretentieus, maar uit het hart geschreven
- niet alleen te koop, maar online te lezen, te delen, te verspreiden, te geven

Ik ben blij verrast. Omdat ik een vooroordeel weg kan gooien. Omdat mijn behoefte als fragmentarisch, graag zelf bepalende boekenlezer, als MIXER, begrepen is.

www.zinboek.nl