17 October, 2006

Multitasken: talent van generatie Mix


Sinds tijd en wijlen staat de vrouw bekend als talentvolle multitasker, de man als unitasker die met moeite twee dingen tegelijk kan. Ieder zijn kracht, zeg ik maar. Sinds kort verschijnen er ook dingen in de media over dit fenomeen maar dan als talent van een specifieke generatie: de generatie mix, mijn generatie.
Herkenbaar vanuit beide perspectieven. Een voorbeeld: ik kom net terug van eten bij een vriendje van me. Goed gesprek gehad, glas wijn erbij, gesproken over onze uitdgagingen in het leven (voor het geval dat iemand nog steeds de indruk heeft dat wij mixers heel erg oppervlakkig en vluchtig zijn). In de lift gaat mijn telefoon, ik plug mijn headset in, zwaai naar boven waar hetzelfde vriendje achter een raam staat. Ik stap al pratend in, toeter onderweg naar twee fietsers die ik bijna omver rijd, parkeer mijn auto, til laptop, tas en 4 stoelen die achter in mijn auto staan eruit (ja, dat kan ik allemaal tillen met mijn zwakke geslacht), leg aan mijn gesprekpartner uit wat ik aan het doen ben, want doordat ik mijn sleutelbos met mijn tanden vasthou verstaat hij met niet goed en zwaai naar Buurman die net uit zijn auto stapt. Ik worstel de deur open en overweeg zelfs in mijn langslopen ook mijn post mee te nemen. Ik ben binnen, zet alles neer. Ik heb het gered, alles in één keer, heel erg effectief!!! Waar talent.

Ik ga nu even uithijgen op de bank.